niedziela, 19 kwietnia 2015

styropian w materiale, tutorial.

Bardzo lubię "okładać" styropian materiałem. Tak wykonana kula, lub jajo wygląda bardzo efektownie. A całość jest banalna, jeśli chodzi o wykonanie.

 Pracę rozpoczynam od przygotowania:
  • styropianu
  • cudownie cudownych nożyczek z Ikea
  • nożyka precyzyjnego (Tchibo)
  • kolorowego materiału
  • wstążek, lub sznurka jutowego, mogą być oczywiście dowolne ozdoby, ale ja osobiście nie lubię przesadzać w dodatkach

Kiedy już mam wszystko przygotowane, nacinam styropian w taki sposób, jakbym chciała obrać pomarańczę.
 

Następnie z materiału wycinam płatki w kształcie liści, które będę nakładać na nacięcia. Robię to zawsze na oko, ale można sobie pomóc przykładając w miejscach nacięć materiał, lub też można sobie pomalować farbką jedną część i poturlać po materiale lub kartce, która posłuży nam jako szablon.


Tak wycięty materiał przykładam do styropianu i kryję za pomocą nożyka precyzyjnego. Nadmiar materiału obcinam.


 Po kilku minutach mam pięknie pokrytą kulkę.


 Pozostają już tylko dodatki. Dziś postawiłam na kremową tasiemkę.


 I gotowe:) Przygotowana w ten sposób kulka może posłużyć jako dekoracja. Można połączyć kilka kul, tworząc girlandę, lub wrzucić je do przezroczystego wazonu. Kulę można również nasączyć zapachem i wrzucić do autka. Aaa... zapomniałabym... na choince wyglądają bościutko.

Pozdrawiam, P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz